ОПИС ДОКУМЕНТУ

Доповідачі:



Ю.Кушлик

Рішення:

Прийнято

Сесія:

XXXIX

Скликання:

VII

Вид:

В цілому

Номер:

3.5.

Дата реєстрації:

21.08.2018

Проголосовано:

23.08.2018 12:37:26

РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ

  • Підтримали
    24
  • Не підтримали
    0
  • Утримались
    0
  • Не голосували
    5
  • Відсутні
    8

ПОІМЕННЕ ГОЛОСУВАННЯ ХРОНОЛОГІЯ ДОКУМЕНТУ

ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 3.5.




З метою ефективного використання та збільшення надходжень від оренди майна територіальної громади м. Дрогобича, взявши до уваги пропозиції постійної комісії ради з питань бюджету, планування фінансів, цінової політики та інвестицій (протокол № __ від 09.08.2018 р.), постійної комісії ради з питань оренди, приватизації комунального майна, промисловості, торгівлі, громадського харчування, побутового обслуговування,  малого та середнього бізнесу (протокол № 66 від 10.08.2018 р.), керуючись ч. 5 ст. 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законом України «Про приватизацію державного і комунального майна», міська рада  вирішила

   Затвердити Положення про порядок приватизації комунального майна територіальної громади м. Дрогобича згідно з додатком № 1, яке вступає в дію з наступного дня після затвердження сесією Дрогобицької міської ради.

   Відділу оренди та приватизації комунального майна (Р. Росоха) при здійсненні підготовки об’єктів до приватизації, керуватись Положенням про порядок приватизації комунального майна територіальної громади м. Дрогобича, затвердженою даним рішенням.

   Виконання даного рішення покласти на відділ оренди та приватизації комунального майна Дрогобицької міської ради (Р. Росоха).

  4. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію ради з питань бюджету, планування фінансів, цінової політики та інвестицій (Р. Курчик) та постійну комісію ради з питань оренди, приватизації комунального майна, промисловості, торгівлі, громадського харчування, побутового обслуговування, малого та середнього бізнесу (Ю. Кушлик).

 

 

Міський голова                                                                                   Т. Кучма

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток № 1

                                      до рішення сесії  Дрогобицької

                                      міської ради № __ від________

 

Положення про порядок приватизації комунального майна територіальної громади м. Дрогобича

 

1.Загальні положення

 

1.1. Положення про порядок приватизації комунального майна територіальної громади м. Дрогобича (надалі – Положення) розроблене на підставі Законів України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про приватизацію державного і комунального майна", Регламенту Дрогобицької міської ради.

1.2. Положення визначає основну мету, пріоритети та способи приватизації комунального майна територіальної громади м. Дрогобича.

1.3. Доцільність, порядок та умови відчуження об'єктів комунальної власності територіальної громади м. Дрогобича визначає Дрогобицька міська рада виключно на пленарних засіданнях ради. Доходи від відчуження об'єктів права комунальної власності спрямовуються на фінансування заходів, передбачених бюджетом розвитку м. Дрогобича.

1.4. Органом приватизації комунального майна територіальної громади м. Дрогобича є виконавчий комітет Дрогобицької міської ради.

1.5. До пріоритетів проведення приватизації належать: 

- реалізація права територіальної громади володіти доцільно, ощадливо, ефективно користуватися і розпоряджатися на власний розсуд і в своїх інтересах майном, що належить територіальній громаді;

- приватизація підприємств виключно за кошти покупців та з урахуванням індивідуальних особливостей цих об’єктів;

- забезпечення інформаційної відкритості процесу приватизації;

- залучення коштів для розвитку м. Дрогобича.

 

2. Суб'єкти приватизації

 

2.1.  Суб'єктами приватизації комунального майна територіальної громади м. Дрогобича є: 

-продавець; 

- покупці .

Продавцем об'єктів приватизації є виконавчий комітет Дрогобицької міської ради, який діє від імені територіальної громади міста Дрогобича в особі Дрогобицької міської ради.

Покупцями об'єктів приватизації можуть бути фізичні та юридичні особи, які визнаються покупцями відповідно до Закону України «Про приватизацію державного і комунального майна».

 

3.Об’єкти приватизації

 

3.1. До об’єктів комунальної власності, що підлягають приватизації, належить усі об’єкти комунальної власності, крім тих, приватизація яких прямо заборонена Законом України «Про приватизацію державного і комунального майна» та іншими законами України.

Об’єктами приватизації є:

  1. єдині майнові комплекси комунальних підприємств, їх структурних підрозділів, у тому числі, єдині майнові комплекси та їх структурні підрозділи, що передані в оренду, крім єдиних майнових комплексів комунальних підприємств, що належать до об’єктів великої приватизації;

  2. окреме майно.


Окремим майном вважається рухоме та нерухоме комунальне майно (у тому числі, будівлі, споруди, нежитлові приміщення), а також майно, що залишилося після закінчення процедури ліквідації комунальних підприємств, визнаних банкрутами; майно підприємств, що ліквідуються за рішенням сесії міської ради; майно комунальних підприємств, що не були продані як єдині майнові комплекси; комунальне майно, що не увійшло до статутного капіталу господарських товариств та перебуває на обліку господарських товариств, створених унаслідок приватизації або корпоратизації;


  1. об’єкти незавершеного будівництва (будівлі, споруди, передавальні пристрої, які не введені в експлуатацію), законсервовані об’єкти;

  2. об’єкти соціально-культурного призначення.


До об’єктів соціально-культурного призначення належать об’єкти освіти, охорони здоров’я, культури, фізичної культури та спорту, туризму, мистецтва і преси, телебачення, радіомовлення, видавничої справи; санаторно-курортні заклади, будинки і табори відпочинку, профілакторії; інші об’єкти, призначені для задоволення соціальних та культурних потреб громадян незалежно від вартості майна; об’єкти соціально-культурного призначення, що не включені до статутного капіталу господарських товариств.

Об’єкти соціально-культурного призначення приватизовуються за умови збереження  профілю діяльності.

Об’єкти соціально-культурного призначення, які не функціонують більше трьох років або перебувають в аварійному стані, можуть бути перепрофільовані, крім закладів фізичної культури і спорту, фізкультурно-оздоровчих і спортивних споруд, лікувальних (лікувально-фізкультурних) і лікувально-профілактичних закладів.

  1. інші об’єкти, що не належать до об’єктів великої приватизації. До об’єктів великої приватизації належать об’єкти комунальної власності (єдині майнові комплекси державних підприємств та пакети акцій (часток) суб’єктів господарювання, у статутному капіталі яких більше 50% акцій (часток) належить державі), вартість активів яких згідно з даними фінансової звітності за останній звітних рік перевищує 250 мільйонів гривень.


3.2. Не підлягають приватизації такі об’єкти комунальної власності:

- майно органів місцевого самоврядування, що безпосередньо забезпечує виконання встановлених законодавством завдань, майно закладів охорони здоров’я системи екстреної медичної допомоги;

- водні ресурси, лісові ресурси, інші природні ресурси, які є об’єктами права власності Українського народу;

- національний архівний фонд, архіви (архівні установи), документи з них, архівні підрозділи, архівні відділи та бібліотеки, об’єкти культури, мистецтва, у тому числі виняткової історичної, художньої, наукової чи іншої культурної цінності, занесені до Державного реєстру національного культурного надбання, а також об’єкти архітектури, меморіальні комплекси, заповідники, парки загальнонаціонального значення;

- пам’ятки, включені до переліку пам’яток, що не підлягають приватизації;

- пам’ятки археології;

- заклади освіти, що фінансуються з державного та місцевого бюджету;

- спеціально відведені місця чи об’єкти, призначені для захоронення відходів (місця розміщення відходів, сховища, полігони, комплекси, споруди, ділянки надр тощо), на використання яких отримано дозвіл на здійснення операцій у сфері поводження з відходами;

- автомобільні дороги, крім тих, що належать підприємствам (до першого розгалуження їх за межами території таких підприємств);

- водосховища і водогосподарські канали комплексного призначення, гідротехнічні захисні споруди, об’єкти інженерної інфраструктури загальнодержавних та міжгосподарських меліоративних систем;

- майнові комплекси підрозділів пожежної охорони (пожежні депо, пости, адміністративні приміщення), транспортні засоби спеціального призначення, що забезпечують виконання робіт, пов’язаних з ліквідацією пожеж, наслідків стихійного лиха;

- об’єкти інженерної інфраструктури та благоустрою міст, включаючи мережі, споруди, устаткування, які пов’язані з постачанням споживачам води, газу, тепла, а також відведенням і очищенням стічних вод;

- місця поховання;

- наукові та архівні установи;

- захисні споруди цивільного захисту;

- об’єкти спортивної інфраструктури, що включені до переліку об’єктів права державної власності, що не підлягають приватизації;

- державні та комунальні заклади охорони здоров’я, у тому числі, приміщення, в яких розміщуються державні заклади охорони здоров’я;

- заклади освіти, у тому числі, приміщення, в яких розміщуються заклади освіти;

- інші об’єкти, приватизація яких прямо заборонена Законом України «Про приватизацію державного і комунального майна» та іншими Законами України.

3.3. До об’єктів, що не підлягають приватизації можуть включатися об’єкти, які мають важливе стратегічне значення для економіки та інфраструктури міста Дрогобича. Перелік об’єктів, що не підлягають приватизації, готується відділом оренди та приватизації комунального майна, в тому числі, за пропозицією балансоутримувачів, органів виконавчої влади та виноситься на розгляд та затвердження сесії Дрогобицької міської ради. 

3.4. Майно, яке перебуває на балансі комунальних підприємств, установ, організацій, що не підлягають приватизації та яке не входить до складу єдиних майнових комплексів, що забезпечують основні види діяльності таких підприємств або  більше трьох років не використовуються  у виробничій діяльності та подальше їх використання не планується, належить до об’єктів, що підлягають приватизації.

 

4. Підготовка об’єктів до приватизації

 

4.1. Відділ оренди та приватизації комунального майна здійснює підготовку об'єктів до приватизації.

4.2. Підготовка об'єктів до приватизації може включати:

1) виявлення комунального майна, що не підлягає приватизації і визначення умов його подальшого використання;

2)виявлення іншого комунального майна, що тимчасово не використовується і розробка пропозицій щодо умов його подальшого використання;

4)здійснення оформлення технічної документації в бюро технічної інвентаризації експертної оцінки та реєстрація права власності на об'єкти нерухомого майна;

5) передача на розгляд постійної комісії ради з питань оренди та приватизації комунального майна заяв від потенційних покупців про включення об’єкту, приватизації до переліку об’єктів, що підлягають приватизації, інформацію про запропонований заявником спосіб приватизації.

Позитивні висновки постійної комісії ради з питань оренди та приватизації комунального майна, промисловості, торгівлі, громадського харчування, побутового обслуговування,  малого та середнього бізнесу оформлюються протоколом, який надається відділу оренди та приватизації комунального майна і є підставою для включення об’єктів в перелік об’єктів, що підлягають приватизації та таких, що не підлягають приватизації з подальшим винесенням на розгляд сесії Дрогобицької міської ради.

4.3. Після прийняття позитивного рішення сесією Дрогобицької міської ради щодо переліків об’єктів, що підлягають приватизації, відділ оренди та приватизації здійснює заходи з приватизації об’єктів відповідно до чинного законодавства.

4.4. Потенційні покупці зобов’язані подати разом із заявою у довільній формі інформацію і документи на участь у приватизації, а саме:

1)для потенційних покупців – фізичних осіб - громадян України – копія паспорта громадянина України;

для іноземних громадян – копія документа, що посвідчує особу;

2)для потенційних покупців – юридичних осіб:

- витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань України – для юридичних осіб – резидентів;

- документ про реєстрацію у державі її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського або судового реєстру тощо), засвідчений згідно із законодавством держави його видачі, перекладений українською мовою, - для юридичних осіб – нерезидентів;

- інформація про кінцевого бенефіціарного власника. Якщо особа не має кінцевого бенефіціарного власника, зазначається інформація про відсутність кінцевого бенефіціарного власника і про причину його відсутності;

- остання річна або квартальна фінансова звітність;

3) документ, що підтверджує сплату реєстраційного внеску, а також документ, що підтверджує сплату гарантійного внеску в розмірі 10 відсотків стартової ціни з рахунку потенційного покупця, відкритого в українському або іноземному банку у разі приватизації шляхом аукціону;

4) письмова згода потенційного покупця щодо взяття на себе зобов’язань, визначених умовами продажу.

 

5. Визначення ціни об’єктів приватизації

 

5.1. Визначення початкової вартості та ціни продажу об'єктів комунальної власності здійснюється шляхом проведення незалежної оцінки в порядку, встановленому законодавством з питань оцінки майна, майнових прав та професійної оціночної діяльності. Висновок суб’єкта оціночної діяльності про початкову вартість та ціну продажу затверджується міським головою за попереднім погодженням рішенням сесії Дрогобицької міської ради.

5.2. Відбір суб’єктів оціночної діяльності для проведення оцінки вартості майна об’єктів комунальної власності територіальної громади міста Дрогобича, що підлягають приватизації, здійснюється на конкурсних засадах.

 

6. Продаж об’єктів малої приватизації

 

6.1. Об’єкти малої приватизації продаються на електронних аукціонах. Порядок проведення електронних аукціонів для продажу об’єктів малої приватизації затверджуються Кабінетом Міністрів України.

6.2. Після затвердження умов продажу відділ оренди та приватизації комунального майна не пізніш як через 10 робочих днів публікує інформаційне повідомлення про приватизацію об’єкта малої приватизації в часописі «Галицька Зоря» та на офіційному веб-сайті Дрогобицької міської ради та в електронній торговій системі.

6.3. Аукціони з продажу об’єктів малої приватизації проводяться не раніше ніж через 20 днів, але не пізніше 35 днів після опублікування інформаційного повідомлення про приватизацію об’єктів малої приватизації.

6.4. Протокол про результати електронного аукціону формується та оприлюднюється електронною торговою системою автоматично в день завершення аукціону в електронній формі.

6.5. Продаж об’єктів на аукціоні, крім аукціону за методом покрокового зниження стартової ціни та подальшого подання цінових пропозицій, здійснюється за наявності не менше двох учасників аукціону та вважається таким, що відбувся, у разі здійснення на аукціоні не менше одного кроку аукціону на підвищення стартової ціни.

6.6. У разі коли для участі в аукціоні з продажу об’єкта приватизації подано заяву на участь в аукціоні від одного покупця, аукціон визнається таким, що не відбувся, а сесія Дрогобицької міської ради приймає рішення про приватизацію зазначеного об’єкта шляхом викупу безпосередньо такому покупцеві за запропонованою ним ціною, але не нижче стартової ціни.

6.7. У разі, якщо об’єкт, який пропонувався для продажу на аукціоні, не продано, крім випадку, передбаченого п. 6.5. даного Положення, проводиться повторний аукціон із зниження стартової ціни на 50%.

6.8. Приватизація об’єктів комунальної власності на аукціоні без умов або на аукціоні зі зниженням стартової ціни здійснюється відповідно до законодавства України.

6.9.  Якщо повторний аукціон зі зниженням стартової ціни визнається таким, що не відбувся, у разі якщо для участі у такому аукціоні подано заяву на участь від одного покупця, то орган приватизації приймає рішення про приватизацію зазначеного об’єкта шляхом викупу безпосередньо такому покупцеві за запропонованою ним ціною, але не нижче стартової ціни, з урахуванням зниження стартової ціни відповідно до п. 6.7. даного Положення.

 

  1. Склад, порядок утворення та повноваження аукціонної комісії


7.1.Комісія є постійно діючим колегіальним органом, що утворюється для продажу об’єктів комунальної власності територіальної громади м. Дрогобича.

7.2. До складу комісії входять 9 осіб, склад яких затверджується сесією Дрогобицької міської ради, згідно з додатком №1 до Положення.

7.3. Основні принципи діяльності комісії:

- дотримання вимог законодавства;

- колегіальність прийнятих рішень;

- професіоналізм, неупередженість та незалежність членів комісії (недопущення втручання в діяльність комісії будь-яких органів влади).

7.4. Склад комісії та зміни до нього затверджуються сесією Дрогобицької міської ради.

На період тривалої відсутності голови комісії (хвороба, відпустка тощо) його повноваження покладаються на заступника голови комісії.

7.5. До основних повноважень комісії належать:

розроблення умов продажу та їх подання на погодження міського голови.

визначення стартової ціни;

визначення стартової ціни з урахуванням зниження стартової ціни;

розроблення інформаційного повідомлення про проведення аукціону;

ведення протоколів засідань комісії та їх подання на затвердження міському голові.

7.6. Очолює комісію та організовує її роботу голова комісії.

Організаційною формою роботи комісії є засідання.

Усі рішення комісії приймаються шляхом поіменного відкритого голосування, результати якого заносяться до протоколу.

Засідання комісії є правомочним за умови участі в ньому не менш як двох третин складу її членів.

Члени комісії мають рівне право голосу при прийнятті рішень. Рішення комісії приймаються простою більшістю голосів членів комісії, присутніх на засіданні. У разі рівного розподілу голосів, голос голови комісії є вирішальним.

За результатами засідання комісії складаються протоколи, які підписуються всіма членами комісії, присутніми на засіданні, та у триденний строк подаються на затвердження міському голові.

7.7. Секретар комісії забезпечує:

- підготовку матеріалів для розгляду комісією;

- виконання доручень голови комісії;

- підготовку, ведення та оформлення протоколів засідань комісії.

7.8. Члени комісії зобов’язані брати участь у роботі комісії. У разі якщо засідання комісії не відбулося через відсутність кворуму, засідання комісії переноситься на інший день.

Дату засідання комісії призначає голова комісії.

 

8. Невід'ємні покращення орендованого майна

 

8.1. Невід'ємними покращеннями орендованого майна є здійснені орендарем, за погодженням з орендодавцем у спосіб, передбачений цим Положенням за час оренди заходи, спрямовані на покращення фізичного (технічного) стану орендованого майна та (або) його споживчих якостей, відокремлення яких призведе до зменшення його ринкової вартості.

До невід’ємних покращень, зокрема, відносяться:

1) всі види будівельно-монтажних і ремонтних робіт, які необхідно виконати з метою покращення експлуатаційних показників, покращення планування будівлі, відновлення міцності та стійкості окремих елементів, цілих конструкцій, підсилення стін, фундаментів, перекриття, покрівлі та інше;

2) повна або часткова заміна окремих конструктивних елементів орендованого комунального майна, які зазнали руйнування внаслідок тривалої експлуатації (заміна вікон, дверей, підлоги, системи опалення, водопостачання, каналізації, енергозбереження, зовнішніх мереж та ін.);

3) ремонт фасаду орендованого приміщення з використанням сучасних матеріалів та технологій;

4) влаштування (в зв’язку з відсутністю) конструктивних елементів, необхідних для експлуатації об’єкта оренди, тощо.

8.2.Орендар одержує право на викуп орендованого майна (будівлі, споруди, нежитлового приміщення) за ціною, визначеною за результатами його незалежної оцінки, якщо виконується кожна з таких умов:

1) орендарем здійснено поліпшення орендованого майна, які неможливо відокремити від відповідного об’єкта без заподіяння йому шкоди, в розмірі не менш як 25 відсотків ринкової вартості майна, визначеної суб’єктом оціночної діяльності для цілей оренди майна;

2) орендар отримав письмову згоду орендодавця на здійснення невід’ємних покращень, які надають йому право на приватизацію майна шляхом викупу;

3) невід’ємні поліпшення виконані в межах трирічного строку з дати визначення ринкової вартості майна для цілей укладання договору оренди або для цілей продовження договору оренди;

4) здійснення і склад невід’ємних покращень, у тому числі невід’ємний характер покращень , підтверджені висновком будівельної експертизи;

5) орендар належно виконує умови договору оренди, відсутня заборгованість з орендної плати;

6) договір оренди є чинним на момент приватизації.

8.3. Для розгляду питання про здійснення невід’ємних покращень орендар подає заяву та пакет документів:

1) опис передбачуваних покращень і кошторис витрат на їх проведення (за їх наявності або необхідності);

2) інформацію про доцільність здійснення  покращень орендованого майна;

3) приписи органів пожежного нагляду, охорони праці (за їх наявності);

4) технічний паспорт;

5) експертну оцінку вартості орендованого майна, виготовлену суб’єктом оціночної діяльності.

8.4.  На підставі заяви орендаря відділ оренди та приватизації комунального майна готує відповідний проект рішення виконавчого комітету  про надання згоди на здійснення невід’ємних покращень чи відмову у наданні такої.

8.5. Роботи на проведення невід’ємних покращень орендованого нерухомого майна, проведені без отримання згоди виконавчого комітету на проведення невід’ємних покращень не можуть вважатись невід’ємними покращеннями.

8.6. Рішення виконавчого комітету про надання дозволу на проведення невід’ємних покращень орендованого майна і є згодою орендодавця на проведення невід’ємних покращень орендованого майна.

8.7. Після здійснення дозволених орендарю невід’ємних покращень, орендар надає орендодавцю інформацію про завершення виконання робіт з поданням копій підписаних замовником і підрядником актів приймання виконаних робіт та документів, що підтверджують оплату зазначених робіт.

 

9. Вступ у право власності і порядок розрахунків за приватизований об’єкт



9.1. Покупець об’єкта комунальної власності зобов'язаний провести оплату у день нотаріального посвідчення договору купівлі-продажу.

9.2. Фізичні та юридичні особи, що до початку приватизації мають у постійному користуванні земельні ділянки, після завершення процесу приватизації оформляють у встановленому законодавством порядку право власності або право оренди цих ділянок або сервітуту.

 

10. Заходи щодо виконання Положення

 

10.1. Питання, не врегульовані даним Положенням, вирішуються відповідно до чинного законодавства України.

10.2. Заходи, пов’язані з виконанням Положення, фінансуються з загального фонду бюджету міста і використовуються на:

- проведення інформаційної діяльності з висвітлення процесів приватизації;

- оплату послуг організацій та осіб, залучених до процесів приватизації;

- оплату робіт з оформлення і передачі приватизаційних справ в архів.

 

 

Секретар міської ради                                                                 О. Хрущ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

Додаток № 1 до Положення

про порядок приватизації комунального майна

територіальної громади м. Дрогобича

 

 

 

Склад постійно діючої аукціонної комісії

 

1. Заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів, керуючий справами виконкому -  голова комісії;

2. Начальник відділу оренди та приватизації комунального майна виконавчого комітету Дрогобицької міської ради - заступник голови комісії;

3. Головний спеціаліст з приватизації відділу оренди та приватизації комунального майна виконавчого комітету Дрогобицької міської ради - секретар комісії;

4.  Заступник начальника  з питань оренди відділу оренди та  приватизації комунального майна виконавчого комітету Дрогобицької міської ради - член комісії;

5. Начальник відділу правового забезпечення виконавчого комітету Дрогобицької міської ради –  член комісії;

6.  Депутат Дрогобицької міської ради, представник постійної комісії ради з питань оренди та приватизації  комунального майна, промисловості, торгівлі, громадського харчування, побутового обслуговування,  малого та середнього бізнесу – член комісії;

7.  Депутат Дрогобицької міської ради, представник постійної комісії ради з питань регулювання земельних відносин – член комісії;

8.  Депутат Дрогобицької міської ради, представник постійної комісії ради з питань  бюджету, планування, фінансів, цінової політики та інвестицій – член комісії;

9.  Депутат Дрогобицької міської ради, представник постійної комісії ради з питань житлово–комунального господарства, будівництва, архітектури, екології, довкілля, транспорту та зв’язку – член комісії.

 

 

 

 

 

 

Секретар міської ради                                                                 О. Хрущ