ОПИС ДОКУМЕНТУ
Автори:
Г.Біль - начальник відділу економіки |
|
Рішення: | Прийнято |
---|---|
Сесія: | X |
Скликання: | VII |
Вид: | В цілому |
Номер: | 4.1 |
Дата реєстрації: | 07.06.2016 |
Проголосовано: | 07.06.2016 13:45:20 |
РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ
- Підтримали
28
- Не підтримали
0
- Утримались
1
- Не голосували
1
- Відсутні
7
ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 4.1
ДРОГОБИЦЬКА МІСЬКА РАДА
_________ сесія сьомого скликання
Р І Ш Е Н Н Я
від _________________ 2016 № _______
Про затвердження Положення
про нарахування та сплату
місцевих податків та зборів
З метою забезпечення максимальної мобілізації надходжень коштів до міського бюджету, враховуючи рекомендації постійних комісій ради, відповідно до п.12.4.1. Податкового Кодексу України (із змінами та доповненнями), керуючись п.24 ч. 1 ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада вирішила:
- Затвердити Положення про нарахування та сплату місцевих податків та зборів на 2017 рік.
- Вважати такими, що втратили чинність з 01.01.2017 наступні рішення Дрогобицької міської ради:
- рішення Дрогобицької міської ради від 18.06.2015 р. № 1629 «Про затвердження Положення про нарахування та сплату місцевих податків та зборів»,
- рішення Дрогобицької міської ради від 28.01.2016 № 92 «Про внесення змін до Положення про нарахування та сплату місцевих податків та зборів, затвердженого рішенням Дрогобицької міської ради від 18.06.2015 № 1629 «Про затвердження Положення про нарахування та сплату місцевих податків та зборів».
- Дане рішення набуває чинності з 1 січня 2017 року.
- Дане рішення опублікувати в місцевих засобах масової інформації.
- Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійні комісії ради.
Міський голова Т. Кучма
Додаток
до рішення Дрогобицької міської ради
від _________________ № ________
Положення
про нapaxyвaння та сплату місцевих податків і зборів
Розділ І
Загальні положення.
Це Положення розроблено у відповідності до Податкового Кодексу України та регулює відносини щодо справляння місцевих податків і зборів, які зараховуються у дохід до бюджету міста Дрогобича.
Місцеві податки і збори перераховуються до бюджету міста Дрогобича.
У разі якщо поняття, терміни, правила та положення інших актів суперечать поняттям, термінам, правилам цього Положення, для регулювання відносин оподаткування застосовуються поняття, терміни, правила та положення Податкового Кодексу України.
Розділ П
Види місцевих податків і зборів.
2.1. До місцевих податків належать:
2.1.1. Податок на майно.
Податок на майно складається з:
а) податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки;
б) транспортного податку;
в) плати за землю;
2.1.2.Єдиний податок.
2.2. До місцевих зборів належать:
2.2.1. Збір за місця для паркування транспортних засобів;
2.2.2. Туристичний збір.
Розділ ІІІ
Розміри місцевих податків і зборів,
платники та порядок сплати у бюджет міста
3.1.Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.
3.1.1. Платники податку.
Платниками податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.
Визначення платників податку в разі перебування об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості у спільній частковій або спільній сумісній власності кількох осіб:
а) якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній частковій власності кількох осіб, платником податку є кожна з цих осіб за належну їй частку;
б) якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб, але не поділений в натурі, платником податку є одна з таких осіб-власників, визначена за їх згодою, якщо інше не встановлено судом;
в) якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб і поділений між ними в натурі, платником податку є кожна з цих осіб за належну їй частку.
3.1.2. Об'єкт оподаткування.
Об’єктом оподаткування є об’єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка.
Не є об’єктом оподаткування:
а) об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, а також організацій, створених ними в установленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідного державного бюджету чи місцевого бюджету і є неприбутковими (їх спільній власності);
б) об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, які розташовані в зонах відчуження та безумовного (обов’язкового) відселення, визначені законом, в тому числі їх частки;
в) будівлі дитячих будинків сімейного типу;
г) гуртожитки;
ґ) житлова нерухомість непридатна для проживання, у тому числі у зв’язку з аварійним станом, визнана такою згідно з рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад;
д) об’єкти житлової нерухомості, в тому числі їх частки, що належать дітям-сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування, та особам з їх числа, визнаним такими відповідно до закону, дітям-інвалідам, які виховуються одинокими матерями (батьками), але не більше одного такого об’єкта на дитину;
е) об’єкти нежитлової нерухомості, які використовуються суб’єктами господарювання малого та середнього бізнесу, що провадять свою діяльність в малих архітектурних формах та на ринках;
є) будівлі промисловості, зокрема виробничі корпуси, цехи, складські приміщення промислових підприємств;
ж) будівлі, споруди сільськогосподарських товаровиробників, призначені для використання безпосередньо у сільськогосподарській діяльності;
з) об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності громадських організацій інвалідів та їх підприємств;
и) об’єкти нерухомості, що перебувають у власності релігійних організацій, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку, та використовуються виключно для забезпечення їхньої статутної діяльності, включаючи ті, в яких здійснюють діяльність засновані такими релігійними організаціями добродійні заклади (притулки, інтернати, лікарні тощо), крім об’єктів нерухомості, в яких здійснюється виробнича та/або господарська діяльність;
і) будівлі дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів незалежно від форми власності та джерел фінансування, що використовуються для надання освітніх послуг.
3.1.3. База оподаткування
Базою оподаткування є загальна площа об’єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток.
База оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, які перебувають у власності фізичних осіб, обчислюється контролюючим органом на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що безоплатно надаються органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та/або на підставі оригіналів відповідних документів платника податків, зокрема документів на право власності.
База оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності юридичних осіб, обчислюється такими особами самостійно виходячи із загальної площі кожного окремого об’єкта оподаткування на підставі документів, що підтверджують право власності на такий об’єкт.
3.1.4. Пільги із сплати податку
3.1.4.1. База оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи - платника податку, зменшується:
а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості - на 60 кв. метрів;
б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості - на 120 кв. метрів;
в) для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), - на 180 кв. метрів.
Таке зменшення надається один раз за кожний базовий податковий (звітний) період (рік).
3.1.4.2. Звільняються від сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки:
№ п/п | Платники податку | Об´єкт оподаткування |
1 | Інваліди війни, учасники бойових дій, учасники війни, члени їх сімей відповідно до Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» | Всі об´єкти житлової нерухомості. Всі об´єкти нежитлової нерухомості в яких не проводиться комерційна діяльність. |
Пільги з податку, що сплачується на відповідній території з об’єктів житлової нерухомості, для фізичних осіб не надаються на:
об’єкт/об’єкти оподаткування, якщо площа такого/таких об’єкта/об’єктів перевищує п’ятикратний розмір неоподатковуваної площі, затвердженої рішенням органів місцевого самоврядування;
об’єкти оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, позичку, використовуються у підприємницькій діяльності).
Дрогобицька міська рада до 1 лютого поточного року подає до відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням об'єкта житлової нерухомості відомості стосовно пільг, наданих нею відповідно цього пункту.
3.1.5. Ставка податку
3.1.5.1. Ставки податку для об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються залежно від місця розташування (зональності) та типів таких об’єктів нерухомості у наступних розмірах:
Назва об´єкту оподаткування | Розмір податку у відсотках розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 кв. метр бази оподаткування |
Будівлі, віднесені до житлового фонду | |
житловий будинок - будівля капітального типу, споруджена з дотриманням вимог, встановлених законом, іншими нормативно-правовими актами, і призначена для постійного у ній проживання. Житлові будинки поділяються на житлові будинки садибного типу та житлові будинки квартирного типу різної поверховості. Житловий будинок садибного типу - житловий будинок, розташований на окремій земельній ділянці, який складається із житлових та допоміжних (нежитлових) приміщень; | 0,5 |
прибудова до житлового будинку - частина будинку, розташована поза контуром його капітальних зовнішніх стін, і яка має з основною частиною будинку одну (або більше) спільну капітальну стіну; | 0,5 |
квартира - ізольоване помешкання в житловому будинку, призначене та придатне для постійного у ньому проживання; | 0,5 |
котедж - одно-, півтораповерховий будинок невеликої житлової площі для постійного чи тимчасового проживання з присадибною ділянкою; | 0,5 |
кімнати у багатосімейних (комунальних) квартирах - ізольовані помешкання в квартирі, в якій мешкають двоє чи більше квартиронаймачів; | 0,5 |
садовий будинок - будинок для літнього (сезонного) використання, який в питаннях нормування площі забудови, зовнішніх конструкцій та інженерного обладнання не відповідає нормативам, установленим для житлових будинків; | 0,5 |
дачний будинок - житловий будинок для використання протягом року з метою позаміського відпочинку; | 0,5 |
об’єкти житлової нерухомості, що перебувають у власності релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровані у встановленому законом порядку, та в яких здійснюється виробнича та/або господарська діяльність | 0,01 |
об’єкти житлової нерухомості, що перебувають у власності громадських об’єднань, благодійних організацій | 0,01 |
об´єкти житлової нерухомості, що належать підприємствам, засновником яких є Дрогобицька міська рада та виконавчий комітет Дрогобицької міської ради | 0,01 |
Об'єкти нежитлової нерухомості – будівлі, приміщення, що не віднесені відповідно до законодавства до житлового фонду. У нежитловій нерухомості виділяють | |
будівлі готельні - готелі, мотелі, кемпінги, пансіонати, ресторани та бари, туристичні бази, гірські притулки, табори для відпочинку, будинки відпочинку; | 0,95 |
будівлі офісні - будівлі фінансового обслуговування, адміністративно-побутові будівлі, будівлі для конторських та адміністративних цілей; | 0,95 |
будівлі торговельні - торгові центри, універмаги, магазини, криті ринки, павільйони та зали для ярмарків, станції технічного обслуговування автомобілів, | 0,95 |
будівлі торговельні - їдальні, кафе, закусочні, бази та склади підприємств торгівлі й громадського харчування, | 0,95 |
будівлі торговельні - будівлі підприємств побутового обслуговування; | 0,95 |
гаражі - гаражі (наземні й підземні) та криті автомобільні стоянки; | 0.95 |
будівлі промислові та склади; | 0,5 |
будівлі для публічних виступів (казино, ігорні будинки); | 3 |
господарські (присадибні) будівлі - допоміжні (нежитлові) приміщення, до яких належать сараї, хліви, гаражі, літні кухні, майстерні, вбиральні, погреби, навіси, | 0,1 |
господарські (присадибні) будівлі - котельні, бойлерні, трансформаторні підстанції тощо; | 3 |
інші будівлі; | 1 |
об´єкти нежитлової нерухомості, що належать підприємствам, засновником яких є Дрогобицька міська рада та виконавчий комітет Дрогобицької міської ради | 0,01 |
об´єкти нежитлової нерухомості, що перебувають у власності релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровані у встановленому законом порядку, та в яких здійснюється виробнича та/або господарська діяльність | 0,01 |
об´єкти нежитлової нерухомості, що перебувають у власності громадських об’єднань, благодійних організацій, | 0,01 |
Об’єкти нежитлової нерухомості, що безпосередньо пов’язані зі статутною діяльністю в галузі інформаційних технологій | |
Об’єкти нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, основними напрямками економічної діяльності яких є реалізація товарів, виконання робіт та надання послуг в індустрії програмної продукції, інформаційних технологій, дослідженню та розробці новітніх технологій, виробництва товарів з високою доданою вартістю, підтримка та створення умов для стартап-компаній та коворкінгів (спільна праця) на цих площах лише за умови реєстрації особи або філії у м. Дрогобичі та створення не менше трьох профільних робочих місць в місті Дрогобичі і сплати обов’язкових платежів і податків в міський бюджет та до Пенсійного фонду у м. Дрогобичі:
| 0,01 |
Об’єкти нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, які здають дані об’єкти нежитлової нерухомості в оренду та на які укладено договори оренди з фізичними та юридичними особами, перерахованими у п.12 цього додатку, і на площах яких здійснюється статутна діяльність таких фізичних та юридичних осіб згідно договору оренди. | 0,01 |
У разі переходу права оренди на об'єкт оподаткування від одного орендаря до іншого протягом календарного року податок обчислюється для власника за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він передав в оренду зазначений об'єкт оподаткування новому орендарю з врахуванням сфери діяльності такого орендаря та встановлених вище ставок починаючи з місяця, в якому об’єкт передано в оренду.
3.1.5.2. Коефіцієнт зональності відповідно до адреси розміщення об´єкту оподаткування – об´єкту нежитлової нерухомості становить:
Зона І майдан Ринок, майдан Шев-ченка, пл. Стефаника, пл. Театральна, пл. Замкова Го-ра вулиці: Сагайдачного (від початку до №17 та 58), В. Великого (№ 18, від по-чатку до вул. П. Орлика), П. Орлика (від початку до вул. В. Великого, АС-2), вул. Карпатська, Стрийська (до вул. Карпатської), В. Чор-новола, А. Чехова, Вер-хратського, Карманського, Заньковецької, Осмомисла, М. Ринок, Б. Шульца, Б. Лепкого, Шопена, Усти-новичів, Мала, Шкільна, С. Бандери, Лисенко, Гончар-ська, Д. Галицького, Леви-цького, Жупна, Музична, Ш. Алейхема, І. Мазепи, вул. Нижанківського, А. Міцкевича, Маріїнська, Ю. Дрогобича (від початку до вул. Маріїнської), Коминяр-ська, Солоний Ставок, М. Шашкевича, І Франка (від початку до вул. Занько-вецької), Ковальська, Гру-шевського (від початку до вул. Карпатська), Борисла-вська (до вул. С. Ставок), Шевська, Трускавецька (від центру до №25 та 42), Підвалля, Завалля, Шев-ченка (від початку до вул. Заньковецької), Л. Українки (від початку до вул. Ни-жанківського), провулки: Городний, Реміс-ничий | Зона ІІ площа Злуки, вулиці: Грушевського (від вул. Кар-патської до кінця), Крушельницької, Стрийська (від вул. Карпатської до залізничного полотна), В. Великого (від вул. П. Орлика до кінця, крім № 18), Вокзальна, Раневицька (від початку до за-лізничного полотна), Копистецького, І. Рєпіна (від початку до залізничного полотна), Млинарська, Л.Українки (від вул. Нижанківського до кінця), Вин-ниченка, Війтівська Гора, Сахарова, П. Сагайдачного (від № 19 і 62 до кінця), Кн. Ольги, Зварицька (від початку до вул. О. Турянського), І. Франка (від вул. Заньковецької до вул. Самбірської включно), Трускавецька (від №35 та 46 до залізничного полотна), Т. Шевченка (від вул. Заньковецької до кінця), Сі-чових Стрільців, Самбірська (від початку до вул. С. Наливайка), П.Ор-лика (від вул. В. Великого до вул. С. Наливайка), Богуна, Словацького, Лем-ківська, Вітовського, П. Мирного, Кар-пенка-Карого, Вернадського, Кони-ського, Некрасова, Толстого, Бірчака, Байди, Грюнвальдська, Нова, Мічуріна, Коперника, Ставище, Бортнянського, Чапельського, Полуботка, Святого Юра, І. Чмоли, Г. Косака, Ю. Дрогобича (від вул. Маріїнської до кінця), М. Лєрмонтова, Плебанія, Б. Козловського, Б. Хмельницького, Бориславська (від вул. Солоний Ставок до вул. Горішня Брама), Горішня Брама (від початку до пров. Заводський), 22 січня (від початку до пров. Ясний), вул. О. Гончара від початку до №6). провулки: Студентський, Чумацький, Чета-рів, Гонти, Залізняка, Глінки, Курінний, Вишневий, Кооперативний, Короткий, Глібова, Залізничний, Про-мисловий, Самбірський, Задвірний, Ку-ліша, Михайловича. | Зона ІІІ вулиці: Стрийська (від залізничного полотна і до кінця),О. Пуш-кіна, Б. Грінченка, М. Павличка, Пластунів, Тисьменицька, Є. Коновальця, І. Франка (від вул. Самбірської до кінця), І. Рєпіна (від залізничного по-лотна до кінця), Раневицька (від залізничного полотна до кінця), Котля-ревського, Спортивна, Фабрична, Федько-вича, Братів Кіцелів, Горішня Брама (від пров. Заводський до кінця), Зварицька (від вул. Турянського до кінця), вул. 3авіжна, Будівельна, Нафтови-ків, Коцюбинського, Трускавецька (від залізничного полотна до кінця), Борисла-вська (від вул. Соло-ний Ставок і до кінця), Озерна, Л. Курбаса, 22 Січня (від пров. Ясний до кінця), Шептицького, В. Сту-са, С. Наливайка, Гай-дамацька, Самбірська (від вул. С. Наливайка до кінця) та інші, що не включені у І і ІІ зони. Провулки: Тускавецький, Півде-нний, Садовий, Зеле-ний та інші, що не включені у І і ІІ зони. |
1 | 0,8 | 0,5 |
Для об´єктів нежитлової нерухомості у відповідності до адреси розміщення об´єкту оподаткування сума податку вираховується за формулою:
Х х К
де Х – сума вирахованого податку;
К – встановлений коефіцієнт зональності.
3.1.6. Податковий період
Базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року.
3.1.7.Порядок обчислення суми податку визначено статтею 266 Податкового Кодексу України.
3.1.8. Порядок обчислення сум податку в разі зміни власника об'єкта оподаткування податком визначено статтею 266 Податкового Кодексу України.
3.1.9. Порядок сплати податку визначено статтею 266 Податкового Кодексу України.
3.1.10. Строки сплати податку
Податкове зобов’язання за звітний рік з податку сплачується:
а) фізичними особами - протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення;
б) юридичними особами - авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації";
3.1.11. Строк та порядок подання звітності про обчислення і сплату податку.
Строк та порядок подання звітності про обчислення і сплату податку визначено Податковим Кодексом України.
3.2. Транспортний збір
Нарахування та сплата транспортного збору відбувається відповідно до Податкового Кодексу України.
3.3. Земельний податок
3.3.1. Платники земельного податку
Платниками податку є:
власники земельних ділянок, земельних часток (паїв);
землекористувачі.
Особливості справляння податку суб'єктами господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, встановлюються главою 1 розділу XIV Податкового Кодексу України.
3.3.2. Об'єкти оподаткування земельним податком
Об'єктами оподаткування є:
земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні;
земельні частки (паї), які перебувають у власності.
3.3.3. База оподаткування земельним податком
Базою оподаткування є:
нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом.
3.3.4 Оподаткування земельних ділянок, наданих на землях лісогосподарського призначення (незалежно від місцезнаходження) земельним податком
Податок за лісові землі справляється як складова рентної плати, що визначається податковим законодавством.
Ставки податку за один гектар нелісових земель, які надані у встановленому порядку та використовуються для потреб лісового господарства становить 1 відсоток.
3.3.5 Ставка земельного податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено (незалежно від місцезнаходження)
Ставка податку за земельні ділянки, нормативно грошову оцінку яких проведено, становить 1 відсоток від їх нормативної грошової оцінки, а для сільськогосподарських угідь – 0,07 відсотка від їх нормативної грошової оцінки.
Податок за земельні ділянки (в межах міста Дрогобича), зайняті житловим фондом, автостоянками для зберігання особистих транспортних засобів громадян, які використовуються без отримання прибутку, гаражно-будівельними, дачно-будівельними та садівницькими товариствами, індивідуальними гаражами, садовими і дачними будинками фізичних осіб, а також за земельні ділянки, надані для потреб сільськогосподарського виробництва, водного та лісового господарства, які зайняті виробничими, культурно-побутовими, господарськими та іншими будівлями і спорудами, справляється у розмірі 1 відсотка суми земельного податку
За земельні ділянки які перебувають у постійному користуванні суб’єктів господарювання (крім державної та комунальної форми власності) ставка податку становить 1 відсоток від їх нормативної грошової оцінки.
3.3.6. Пільги щодо сплати земельного податку для фізичних осіб
Від сплати податку звільняються:
- прибудинкові території багатоквартирних житлових будинків;
- інваліди першої і другої групи;
- фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років;
- пенсіонери (за віком);
- ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту";
- фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для відповідної категорії фізичних осіб пунктом 3.3.6. цього Положення, поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм:
- для ведення особистого селянського господарства - у розмірі не більш як 2 гектари;
- для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах - не більш як 0,25 гектара, в селищах - не більш як 0,15 гектара, в містах - не більш як 0,10 гектара;
- для індивідуального дачного будівництва - не більш як 0,10 гектара;
- для будівництва індивідуальних гаражів - не більш як 0,01 гектара;
- для ведення садівництва - не більш як 0,12 гектара.
Від сплати податку звільняються на період дії єдиного податку четвертої групи власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі за умови передачі земельних ділянок та земельних часток (паїв) в оренду платнику єдиного податку четвертої групи.
3.3.7 Пільги щодо сплати податку для юридичних осіб
Від сплати податку звільняються:
― Релігійні організації України, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку, за земельні ділянки, надані для будівництва і обслуговування культових та інших будівель, необхідних для забезпечення їх діяльності, а також благодійні організації, створені відповідно до закону, діяльність яких не передбачає одержання прибутків;
― Прибудинкові території багатоквартирних житлових будинків;
- Заповідники, у тому числі історико-культурні, національні природні парки, заказники (крім мисливських), парки державної та комунальної власності, регіональні ландшафтні парки, ботанічні сади, дендрологічні і зоологічні парки, пам'ятки природи, заповідні урочища та парки-пам'ятки садово-паркового мистецтва;
- Дослідні господарства науково-дослідних установ і навчальних закладів сільськогосподарського профілю та професійно-технічних училищ;
- Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, органи прокуратури, заклади, установи та організації, спеціалізовані санаторії України для реабілітації, лікування та оздоровлення хворих, військові формування, утворені відповідно до законів України, Збройні Сили України та Державна прикордонна служба України, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів;
- Земельні ділянки, які перебувають у власності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, а також організацій, створених ними в установленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідного державного бюджету чи місцевого бюджету і є неприбутковими (їх спільній власності);
- Дитячі санаторно-курортні та оздоровчі заклади України незалежно від їх підпорядкованості, у тому числі дитячі санаторно-курортні та оздоровчі заклади України, які знаходяться на балансі підприємств, установ та організацій;
- Новостворені фермерські господарства протягом трьох років з часу передачі їм земельної ділянки у власність, а в трудонедостатніх населених пунктах - протягом п'яти років з часу передачі їм земельної ділянки у власність.
- Санаторно-курортні та оздоровчі заклади громадських організацій інвалідів, реабілітаційні установи громадських організацій інвалідів.
- Громадські організації інвалідів України, підприємства та організації, які засновані громадськими організаціями інвалідів та спілками громадських організацій інвалідів і є їх повною власністю, де протягом попереднього календарного місяця кількість інвалідів, які мають там основне місце роботи, становить не менш як 50 відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за умови, що фонд оплати праці таких інвалідів становить протягом звітного періоду не менш як 25 відсотків суми загальних витрат на оплату праці.
Зазначені підприємства та організації громадських організацій інвалідів мають право застосовувати цю пільгу за наявності дозволу на право користування такою пільгою, який надається уповноваженим органом відповідно до Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні".
У разі порушення вимог цієї норми зазначені громадські організації інвалідів, їх підприємства та організації зобов’язані сплатити суми податку за відповідний період, проіндексовані з урахуванням інфляції, а також штрафні санкції згідно із законодавством;
- Бази олімпійської та паралімпійської підготовки, перелік яких затверджується Кабінетом Міністрів України.
- Дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади незалежно від форми власності і джерел фінансування, заклади культури, науки, освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, фізичної культури та спорту, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.
3.3.8. Земельні ділянки, які не підлягають оподаткуванню земельним податком
Не сплачується податок за:
1) сільськогосподарські угіддя зон радіоактивно забруднених територій, визначених відповідно до закону такими, що зазнали радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи (зон відчуження, безумовного (обов'язкового) відселення, гарантованого добровільного відселення і посиленого радіоекологічного контролю), і хімічно забруднених сільськогосподарських угідь, на які запроваджено обмеження щодо ведення сільського господарства;
2) землі сільськогосподарських угідь, що перебувають у тимчасовій консервації або у стадії сільськогосподарського освоєння;
3) земельні ділянки державних сортовипробувальних станцій і сортодільниць, які використовуються для випробування сортів сільськогосподарських культур;
4) землі дорожнього господарства автомобільних доріг загального користування - землі під проїзною частиною, узбіччям, земляним полотном, декоративним озелененням, резервами, кюветами, мостами, штучними спорудами, тунелями, транспортними розв'язками, водопропускними спорудами, підпірними стінками, шумовими екранами, очисними спорудами і розташованими в межах смуг відведення іншими дорожніми спорудами та обладнанням, а також землі, що знаходяться за межами смуг відведення, якщо на них розміщені споруди, що забезпечують функціонування автомобільних доріг, а саме:
а) паралельні об'їзні дороги, поромні переправи, снігозахисні споруди і насадження, протилавинні та протисельові споруди, вловлюючі з'їзди, захисні насадження, шумові екрани, очисні споруди;
б) майданчики для стоянки транспорту і відпочинку, склади, гаражі, резервуари для зберігання паливно-мастильних матеріалів, комплекси для зважування великогабаритного транспорту, виробничі бази, штучні та інші споруди, що перебувають у державній власності, власності державних підприємств або власності господарських товариств, у статутному капіталі яких 100 відсотків акцій (часток, паїв) належить державі;
5) земельні ділянки сільськогосподарських підприємств усіх форм власності та фермерських (селянських) господарств, зайняті молодими садами, ягідниками та виноградниками до вступу їх у пору плодоношення, а також гібридними насадженнями, генофондовими колекціями та розсадниками багаторічних плодових насаджень;
6) земельні ділянки кладовищ, крематоріїв та колумбаріїв.
7) земельні ділянки, на яких розташовані дипломатичні представництва, які відповідно до міжнародних договорів (угод), згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, користуються приміщеннями та прилеглими до них земельними ділянками на безоплатній основі.
8) земельні ділянки, надані для будівництва і обслуговування культових та інших будівель, необхідних для забезпечення діяльності релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку.
3.3.9. Особливості оподаткування платою за землю
Дрогобицька міська рада до 25 грудня року, що передує звітному, подає до Дрогобицької об’єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області рішення щодо ставок земельного податку та наданих пільг зі сплати земельного податку юридичним та/або фізичним особам.
Нові зміни щодо зазначеної інформації надаються до 1 числа першого місяця кварталу, що настає за звітним кварталом, у якому відбулися зазначені зміни.
Якщо право на пільгу у платника виникає протягом року, то він звільняється від сплати податку починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому виникло це право. У разі втрати права на пільгу протягом року податок сплачується починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому втрачено це право.
Якщо платники податку, які користуються пільгами з цього податку, надають в оренду земельні ділянки, окремі будівлі, споруди або їх частини, податок за такі земельні ділянки та земельні ділянки під такими будівлями (їх частинами) сплачується на загальних підставах з урахуванням прибудинкової території.
Ця норма не поширюється на бюджетні установи у разі надання ними будівель, споруд (їх частин) в тимчасове користування (оренду) іншим бюджетним установам, дошкільним, загальноосвітнім навчальним закладам незалежно від форм власності і джерел фінансування.
3.3.10. Податковий період для плати за землю
Базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.
Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв'язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців).
3.3.11. Порядок обчислення плати за землю визначено статтею 286 Податкового Кодексу України
3.3.12. Строк сплати плати за землю визначено статтею 287 Податкового Кодексу України.
3.3.13. Орендна плата
Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.
Дрогобицька міська рада до 1 лютого подає контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.
Форма надання інформації затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної податкової політики.
Платником орендної плати є орендар земельної ділянки.
Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.
Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.
Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу:
- не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки;
- не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.
- може перевищувати граничний розмір орендної плати, встановлений у підпункті 288.5.2 Податкового Кодексу України, у разі визначення орендаря на конкурентних засадах.
Плата за суборенду земельних ділянок не може перевищувати орендної плати.
Податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285-287 Податкового Кодексу України.
3.3.14. Індексація нормативної грошової оцінки земель
Для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин здійснює управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок.
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за станом на 1 січня поточного року, що визначається за формулою:
Кi = І:100,
де І - індекс споживчих цін за попередній рік.
У разі якщо індекс споживчих цін не перевищує 100 відсотків, такий індекс застосовується із значенням 100.
Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель.
3.3.15. Строк та порядок подання звітності про обчислення і сплату податку.
Строк та порядок подання звітності про обчислення і сплату податку визначено Податковим Кодексом України.
3.4. Збір за місця для паркування транспортних засобів
3.4.1. Платники збору
Платниками збору є юридичні особи, їх філії (відділення, представництва), фізичні особи - підприємці, які згідно з рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, організовують та провадять діяльність із забезпечення паркування транспортних засобів на майданчиках для платного паркування та спеціально відведених автостоянках.
3.4.2. Об'єкт і база оподаткування збором
Об’єктом оподаткування є земельна ділянка, яка згідно з рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, спеціально відведена для забезпечення паркування транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування, тротуарах або інших місцях, а також комунальні гаражі, стоянки, паркінги (будівлі, споруди, їх частини), які побудовані за рахунок коштів місцевого бюджету, за винятком площі земельної ділянки, яка відведена для безоплатного паркування транспортних засобів, передбачених статтею 30 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні".
Базою оподаткування є площа земельної ділянки, відведена для паркування, а також площа комунальних гаражів, стоянок, паркінгів (будівель, споруд, їх частин), які побудовані за рахунок коштів місцевого бюджету.
3.4.3. Ставки збору
Ставки збору встановлюються за кожний день провадження діяльності із забезпечення паркування транспортних засобів у гривнях за 1 квадратний метр площі земельної ділянки, відведеної для організації та провадження такої діяльності, у розмірі 0,1 відсотка мінімальної заробітної плати установленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.
3.4.4. Податковий період
Базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному кварталу.
3.4.5. Порядок обчислення та строки сплати збору
Сума збору за місця для паркування транспортних засобів, обчислена відповідно до податкової декларації за звітний (податковий) квартал, сплачується щоквартально, у визначений для квартального звітного (податкового) періоду строк, за місцезнаходженням об’єкта оподаткування.
Платник збору, який має підрозділ без статусу юридичної особи, що провадить діяльність із забезпечення паркування транспортних засобів на земельній ділянці не за місцем реєстрації такого платника збору, зобов’язаний зареєструвати такий підрозділ як платника збору у контролюючому органі за місцезнаходженням земельної ділянки.
3.4.6. Строк та порядок звітності
Строк та порядок подання звітності про обчислення і сплату податку визначено Податковим Кодексом України.
3.5. Туристичний збір
3.5.1. Платники збору
268.2.1. Платниками збору є громадяни України, іноземці, а також особи без громадянства, які прибувають на територію м. Дрогобича, та отримують (споживають) послуги з тимчасового проживання (ночівлі) із зобов’язанням залишити місце перебування в зазначений строк.
Платниками збору не можуть бути особи, які:
а) постійно проживають, у тому числі на умовах договорів найму, у селі, селищі або місті, радами яких встановлено такий збір;
б) особи, які прибули у відрядження;
в) інваліди, діти-інваліди та особи, що супроводжують інвалідів I групи або дітей-інвалідів (не більше одного супроводжуючого);
г) ветерани війни;
ґ) учасники ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС;
д) особи, які прибули за путівками (курсівками) на лікування, оздоровлення, реабілітацію до лікувально-профілактичних, фізкультурно-оздоровчих та санаторно-курортних закладів, що мають ліцензію на медичну практику та акредитацію центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я;
е) діти віком до 18 років;
є) дитячі лікувально-профілактичні, фізкультурно-оздоровчі та санаторно-курортні заклади.
3.5.2. Ставка збору
Ставка встановлюється у розмірі 0,5 відсотка до бази справляння збору, визначеної пунктом 3.5.3. цього Положення.
3.5.3. База справляння збору
Базою справляння є вартість усього періоду проживання (ночівлі) в місцях, визначених підпунктом в пункті 3.5.4. цього Положення за вирахуванням податку на додану вартість.
До вартості проживання не включаються витрати на харчування чи побутові послуги (прання, чистка, лагодження та прасування одягу, взуття чи білизни), телефонні рахунки, оформлення закордонних паспортів, дозволів на в’їзд (віз), обов’язкове страхування, витрати на усний та письмовий переклади, інші документально оформлені витрати, пов’язані з правилами в’їзду.
3.5.4. Податкові агенти
Справляння збору може здійснюватися:
а) адміністраціями готелів, кемпінгів, мотелів, гуртожитків для приїжджих та іншими закладами готельного типу, санаторно-курортними закладами;
б) квартирно-посередницькими організаціями, які направляють неорганізованих осіб на поселення у будинки (квартири), що належать фізичним особам на праві власності або на праві користування за договором найму;
в) юридичними особами або фізичними особами — підприємцями, які уповноважуються міською радою справляти збір на умовах договору, укладеного з відповідною радою.
3.5.5. Особливості справляння збору
Податкові агенти справляють збір під час надання послуг, пов’язаних з тимчасовим проживанням (ночівлею), і зазначають суму сплаченого збору окремим рядком у рахунку (квитанції) на проживання.
3.5.6. Податковий період
Базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному кварталу.
3.5.7. Строк та порядок сплати збору
Сума туристичного збору , обчислена відповідно до податкової декларації за звітний (податковий) квартал, сплачується щоквартально. У визначений для квартального звітного (податкового) періоду строк, за місцезнаходженням податкових агентів.
Податковий агент, який має підрозділ без статусу юридичної особи, що надає послуги з тимчасового проживання (ночівлі) не за місцем реєстрації такого податкового агента, зобов'язаний зареєструвати такий підрозділ як податкового агента туристичного збору у контролюючому органі за місцезнаходженням підрозділу.
3.5.8. Строк та порядок звітності
Строк та порядок подання звітності про обчислення і сплату податку визначено Податковим Кодексом України.
Розділ ІV
Відповідальність платників за сплату місцевих податків та зборів.
4.1. Відповідальність за правильність обчислення, своєчасність сплати місцевих податків і зборів до бюджету міста Дрогобича покладається на платників у відповідності до чинного законодавства.
4.2. Контроль за сплатою місцевих податків і зборів здійснюється Державною фіскальною службою України.
Голова постійної комісії ради з питань
бюджету, планування фінансів та цінової
політики та інвестицій Р. Курчик